onsdag 28. september 2011

La Tevez råttne blant reservene

I går fikk Manchester City virkelig smake på nivået i Europa, de ble rett og slett overkjørt av det tyske maskineriet i form av Bayern Munchen. Kanskje burde jeg tatt opp hva denne forestillingen forteller oss med tanke på at City faktisk er laget som ligger på andre plass i Premier League... Men det er en situasjon som har overskygget det.


Situasjonen er rett og slett Tevez. Han har brukt sommeren på å ca annenhver da fortelle at han vil bort eller vil bli, og så aldri ut til å få bestemt seg. Det var slitsomt nok det, men i går så fikk man se nykker som i hvert fall ikke jeg trodde jeg skulle få se innen fotball. Tevez nektet å varme opp under Citys kamp mot Bayern... Han slang seg også inn i en heftig diskusjon Edin Dzeko hadde med Mancini etter at den bosniske spilleren ble byttet ut.

Mancini er klar på at om det er opp til han så har Carlos Tevez spilt sin siste kamp for Manchester City, og at den slags oppførsel rett og slett ikke kan aksepteres. Jeg har sett at det er artikkler ute i dag hvor Tevez benekter at han nektet å varme opp, men jeg tviler på at dette intervjuet med Mancini er jug:




Noen mener at City kan skylde seg selv når de flekser lommeboka og kjøper primmadonnaer med store egoer. Jeg mener det er for mange som er løse i tøylene og at om det ikke blir satt et eksempel snart, så vil dette bare eskalere. City har råd til å sette dette eksemplet, sett Tevez på reservelaget og la han bli der. Dette er ting vi ikke vil se igjen!

Blogglisten