torsdag 29. desember 2011

Best of: Zlatan sitater

Mange nordmenn fikk sitt første inntrykk av Zlatan Ibrahimovic med ordene: "Det John Carew kan gjøre med en ball, kan jeg gjøre med en appelsin." Siden han vært elsket og hatet og ikke minst elsket å hate. Jeg skal innrømme at jeg ikke fortstår meg på folk som elsker Northug, men hater Zlatan... Akkurat samme oppførsel, men så er det jo selvfølgelig det at en er norsk og den andre svensk. Eller som Zlatan sa da han ble spurt om han anså seg som svensk eller jugoslavisk, "Zlatan er Zlatan."


Her er et knippe legendariske Zlatan utsagn:

Journalist: "Spiller du en svensk eller Jugoslavisk stil?"
Zlatan: " Jeg spiller Zlatan-stil."

Journalist: "Hvis jeg sier Anders Svensson og Kim Källström, hva sier du da?"
Zlatan: "Zlatan."

Om hvorfor han aldri synger nasjonalsongen før landslagskamper, men tygger tyggegummi i steden:
"Jeg synger aldri den, fordi jeg ikke kan den."

Journalist: "Er det noe som kan hindre deg i å bli verdens beste fotballspiller?"
Zlatan: "En skade."

Zlatan: "Først gikk jeg til venstre, det gjorde han også. Så gikk jeg til høyre, det gjorde han også. Så gikk jeg til venstre igjen, og da gikk han og kjøpte pølse."


Journalist: "Zlatan, hva har du tenkt til å kjøpe til din kone som bryllupsgave?"
Zlatan sier: "Hun har jo en Zlatan."

Journalist: "Tror du det er mulig for Ajax å miste så mye som ni poeng på ni kamper?"
Zlatan: "I følge mine beregninger er det mulig å tape ni poeng på tre kamper."

Journalist: "Du har kutt i ansiktet Zlatan, hva har skjedd?"
Zlatan: "Vel, jeg vet ikke, du må spørre kona di om det."

Om dette målet som han putta for Ajax mot NAC Breda:



Zlatan: "Det var ikke intuisjon, for å gjøre sånt må man tenke. Det så kanskje ut som slalom, men jeg hadde kontroll på ballen hele tiden."

Zlatan: "Det er ikke antall mål som er viktig, men hvordan jeg har lagd dem."

Zlatan: "Agenter finnes bare for å selge dårlige spillere. Til meg kommer storklubbene direkte."

Zlatan: "Jeg kom til Amsterdam som et barn med hjemlengsel, jeg forlot som en mann som vet hva som kreves for å nå toppen."
Blogglisten