mandag 3. januar 2011

Med fare for å sette fyr på Liverpool fansen...

Jeg vet at jeg løper en sterk risiko for at Liverpool supporterne finner frem flammekasteren med dette innlegget, men det trenger å bli sagt.

Først av alt, Roy Hodgson, enkelte medier melder allerede at han har fått sparken, men jeg har ikke sett noe til det på Sky Sports eller BBC i skrivende stund, og da anser jeg det heller ikke som fakta. Jeg har lest flere steder at så mye som 95% av Liverpool fansen er i mot Hodgson, noe som er et enormt tall. Jeg har lenge tenkt at de har god grunn til det, Hodgson spiller som om han styrer et midttabell lag og ikke et topp fire lag.

Men ettersom jeg har tenkt litt mer over dette, så blir det mer og mer klart, gi den stakkars mannen sjansen til å vise hva han kan, få mer av sitt preg på laget... Han har Rafa Benitez sine spillere, en tropp Benitez fikk til å overprestere, for det må ærlig sies at det ikke er noen topp fire stall. Det er rett og slett for mye søppel igjen fra spanjolen til å kunne imponere på banen....

Og jeg skriver ikke dette fordi jeg hater Liverpool eller har noe behov for å trykke dem eller fansen ned i gjørma. Alle LFC supportere bør bruke to sekunder på å tenke etter hvor mange spillere de faktisk har i stallen som de med hånda på hjertet kan si at de føler fortjener å ha på seg drakta. Jeg er redd det er langt færre enn det som er ønskelig i en Premier League klubb, spesielt en som skal være inne blant topp fire. Andre supportere kan tenke over hvor mange av spillerne de kunne ønske seg i sin egen klubb...

Så pver til et langt mer sårt tema, Fernando Torres... Er det på tide å selge han? Torres er helt fantastiks når han er i form, det er ikke til å komme bort fra, kanskje den aller beste spissen i Premier League til og med. Problemet er at han er ikke spesielt ofte i form, og i det siste har han sett direkte umotivert ut. Det ser ikke ut til at han har troa på lagkameratene sine, eller laget i det hele tatt.



Kanskje kan han få en motivasjons boost av januarkjøp, nok en gang er det rykter å støtte seg på, men det ryktes altså at Liverpool har lagt £12,9M på bordet for nederlenderen Eljero Elia. Om det er sant, så viser jo det ambisjoner, og kan gi et moralløft.

Om det ikke gir det, så mener jeg at man ikke kan si nei til tilbud i £40M klassen for en skadeforfulgt og umotivert spiss. Bare tenk hvilke forsterkninger klubben kan gjøre for de pengene. Noe annet å ha i tankene er hva Torres gjør med moralen i laget, N'gog skal prestere hver gang spanjolen er ute, men så fort Torres er tilbake blir N'gog henvist til benken, uansett hva han har gjort i forkant eller hvor dårlig Torres spiller... Det er ikke spesielt motiverende...

Jeg mener det er på tide å selge Torres. Uansett hvor elsket en spiller er, er han ikke større enn klubben. Og når jeg sier på tide å selge, mener jeg selvfølgelig hvis prisen er riktig.

vg tv2
Blogglisten